LinkedIn reklama: 5 + 1 věcí, co byste měli znát

co vědět o reklamě na linkedinu

LinkedIn reklama: 5 + 1 věcí, co byste měli znát

LinkedIn reklama: 5 + 1 věcí, co byste měli znát

Láká vás Linkedin reklama? Super. Do článku jsem vám sepsala 5 důležitých bodů, které byste měli znát a používat, aby se vám reklama dělala dobře. Jako třešničku na dortu na konci článku najdete odkaz, který vám nadělí 50 eur kredit na inzerci zdarma.

1) LinkedIn štítek

Štítek je obdoba Meta (Facebook) pixelu. Je to kus kódu, který vložíte do hlavičky webu a propíše se na všechny podstránky. Jakmile lidé přijdou na váš web a mají LinkedIn profil, štítek je dokáže identifikovat. Najednou máte k dispozici relevantní publikum, které může snížit cenu vašich reklam. 

Doporučuju ho implementovat, i když vám ještě žádné kampaně neběží, protože mezitím může sbírat publikum (lidi), a až budete na reklamu připraveni, budete mít na koho cílit. 

Kde ho najdete?

Je umístěn ve vašem reklamním účtu.

Rozhraní správce kampaní na LinkedInu a štítek. Výstřižek je pořízen 15. 3. 2022
Rozhraní správce kampaní na Linkedinu a štítek. Výstřižek je pořízen 7.3.2022

2) Publika

Linkedin začal reklamní rozhraní předělávat podle vzoru Business Manageru. Což je skvělé, protože vám to dost usnadňuje a zrychluje práci. Minulý rok se pustil i do úprav publik. 

Co jsou publika? Jsou to vaši budoucí (akvizice) nebo stávající (remarketing) zákazníci, na které spouštíte reklamy. Můžete si je naklikat pomocí zájmů, skupin nebo pracovních pozic nebo využít lidi, kteří klikli na váš firemní profil, popřípadě byli na webu. Ale taky můžete využít interních dat. Stačí LinkedInu říct, jakou cílovou skupinu chcete vytvořit. Na této síti se publikům říká Vyhovující cílové skupiny.

Kde je najdete?

Musíte se prokliknout do rozhraní správce kampaní

Rozhraní správce kampaní na LinkedInu a štítek. Výstřižek je pořízen 15. 3. 2022
Rozhraní správce kampaní na LinkedInu a štítek. Výstřižek je pořízen 15. 3. 2022

Můžete vytvářet publika z:

  1. webu, a to až po dobu 180 dní (potřebujete mít aktivovaný štítek).
  2. stránky společnosti, tedy ze všech lidí, kteří si zobrazili váš firemní profil za poslední rok (365 dní).
  3. seznamu společností (nahrání databáze), ze zhlédnutí videa nebo z reakce na události, které jste vytvořili.
Rozhraní správce kampaní na LinkedInu a štítek. Výstřižek je pořízen 16. 3. 2022
Rozhraní správce kampaní na LinkedInu a štítek. Výstřižek je pořízen 16. 3. 2022

Pokud v publicích nasbíráte víc než 300 členů LinkedIn (nasbíráte 300 osobních profilů), pak můžete vytvářet podobná publika. 

Podobná publika jsou hodně silný nástroj pro cílení reklam na nové zákazníky. Proč? Jsou to totiž dvojníci vašich zákazníků. Mají stejné nebo podobné zájmy, popřípadě jiné charakteristiky, ale neznají vás. Dvojníky můžete tvořit z databáze, webu nebo firemního profilu. 

Proč je důležité s nimi pracovat? Díky nim přesněji zacílíte reklamy, které pro ně budou relevantní, což vám sníží cenu za reklamu.

Doporučuju vytvořit publika ještě dnes, i když neděláte reklamu. Budou se vám načítat. Jakmile dostanete zelenou a rozpočet na kampaně, budete mít s čím pracovat.

3) Měna

Když zakládáte reklamní účet pro inzerci, volíte měnu pro fakturaci. 

Rozhraní správce kampaní na Linkedinu a štítek. Výstřižek je pořízen 24. 3. 2022
Rozhraní správce kampaní na Linkedinu a štítek. Výstřižek je pořízen 24. 3. 2022

Bohužel česká koruna není v nabídce. U klientů nejčastěji využíváme euro nebo dolar (USD). Ale nemějte strach, každá solidní účetní si s cizí měnou poradí. 🙂

4) Rozpočet

U LinkedIn reklamy se setkáte s minimálním denním rozpočtem. Jinak kampaň ani nezveřejníte. Do jedné cílovky musíte investovat 10 a více eur/dolarů na den. 

Rozhraní správce kampaní na Linkedinu a štítek. Výstřižek je pořízen 24.3.2022
Rozhraní správce kampaní na Linkedinu a štítek. Výstřižek je pořízen 24.3.2022

Pokud byste chtěli testovat 2 cílovky/kampaně, už je to dohromady 20 eur/dolarů za den. 

5) CTR u reklam

CTR je zkratka z click through rate, tedy míra prokliku. Uvádí se v procentech a vypočítáte ji tak, že počet kliknutí vydělíte zobrazením reklamy. 

Sami si ji počítat ale nemusíte, stačí se vždy podívat na tento sloupec. 

Rozhraní správce kampaní na LinkedInu a štítek. Výstřižek je pořízen 24. 3. 2022
Rozhraní správce kampaní na LinkedInu a štítek. Výstřižek je pořízen 24. 3. 2022

Jinak řečeno: Díky této metrice zjistíte, jestli ukazujete správný reklamní příspěvek správným lidem. Čím víc lidé klikají, tím roste i CTR, protože je pro ně reklama relevantní.

Kolik je dobré CTR? Sdílení obecných metrik se moc nedělá, protože se liší pro každou síť, reklamní systém, obor nebo taky zemi. Nicméně za poslední roky mám v LinekedIn reklamě odpozorováno, že se CTR průměrně pohybuje kolem 0,5–1 %

Tedy pokud máte CTR > 1, můžete se poklepat po ramínku, že jste dobří. 🙂 V opačném případě začněte testovat cílové skupiny a reklamní příspěvky. 

BONUS: Získejte 50 eur do začátku

Tenhle tip před pár lety sdílel Václav Blahout na svý sítích. Můžete požádat LinkedIn o 50 eur do začátku. Stačí o ně zažádat přes tento odkaz, kde vložíte svůj e-mail. Do pár dní vám přijde potvrzení. Kredity do reklamy musíte využít do pár týdnů, jinak propadnou. 

Jak to funguje? Nejdřív spustíte reklamy, a až dojde na vyúčtování, tak se eura odečtou.

Chcete více proniknout do LinkedIn reklamy? Ozvěte se mi. 


Medailonek Jana Skalková

Jana Skalková

Jsem holka z Valašska, kterou baví svět sociálních sítí. Vymýšlím strategie a nastavuji reklamy pro e-shopy, služby, konference i veletrhy nebo B2B firmy. Říká se o mně, že jsem srdcař a propojuju emoce s daty. Mým snem je pomáhat se sítěmi týmu NASA/ESA.

2 názory na “LinkedIn reklama: 5 + 1 věcí, co byste měli znát”

  1. Katka Pavlíčková

    Ahoj Jani. Doporučuješ rozjet reklamu na Linkedin pod osobním reklamním účtem nebo sis vytvořila pro firmu separátní? Když jsem se do toho přihlásila, automaticky tam mám vytvořený reklamní účet na moje jméno a příjmení. Mohla jsem si pro BGRAM vytvořit vlastní účet a do něj přidat reklamní, ale tam jsem se zasekla, protože mi to neumožňuje si pod značku vytvořit reklamní účet, ale pouze požádat o přístup k jinému. Tuhle logiku nechápu. Poradíš? Díky moc, Katka

    1. Ahoj Kači,

      ještě dopisuju pod tvůj koment, že jsme to spolu dořešily přes zprávy. Ještě dodávám, že doplním článek o rozhraní nového Business Manageru, který Linkedin testuje. Což byl ten základní problém. 🙂

      Janča

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

15 − 9 =

popup

NAKUPTE Novoroční audit za staroroční cenu

ušetřete 32 %

Projdeme vaše reklamní účty na sítích pěkně od podlahy. A hodíme očko i na Google Analytics.