Instagram reklama: 6 nejčastějších otázek & návody

Reklama na Instagramu

Instagram reklama: 6 nejčastějších otázek & návody

Reklama na Instagramu

Jak zvýšit návštěvnost profilu na Instagramu? A musíme dělat reklamu v Business Manageru?

Sepsala jsem nejčastější otázky, které mi k reklamě na Instagramu pokládáte. K odpovědím jsem rovnou přidala návody, jak na to. Zjistíte například, jak vytvořit publikum na cílení z instagramového profilu, jak na něj spustit reklamu nebo jak zvýšit počet sledujících. 

Zajímá vás, kolik stojí reklama na této síti? Čtěte dál. 🙂

1. OTÁZKA: Musím dělat reklamu na Instagramu v Business Manageru?

Určitě bych to doporučila. Protože máte:

  • FB a IG reklamy na jednom místě (pořádek),
  • k dispozici všechny nástroje pro reklamu (v aplikaci je to dost okleštěné),
  • lepší efektivitu práce (na počítači jste prostě rychlejší).

Nástroje, které můžete použít v Business Manageru

  1. Publika: S použitím publik se vaše reklama zlevní a zefektivní. Můžete cílit třeba na návštěvníky webu, u kterých je největší pravděpodobnost, že vás začnou na Instagramu sledovat, protože už s vámi přišli do styku.

    Nebo je můžete z reklam vyloučit, aby se jim 1 reklama neukazovala bambilionkrát. 

    Taky můžete cílit na lidi, kteří interagovali s IG nebo FB profilem: všechny, kteří klikli na vaše příspěvky, dali srdíčko, hodili koment nebo jsou vašimi sledujícími. Popřípadě z nich vytvoříte jejich dvojníky (podobná publika) a přitáhnete si nové zákazníky. 
  1. Pixel: Díky němu se propojí váš web s Business Managerem. Kromě vytvoření publika z webu ho využijete i pro lepší cílení reklamy nebo vyhodnocování. Zjistíte, kolik lidí se dostalo na web, jestli něco přidali do košíku nebo nakoupili.

    Reklamu přes aplikaci doporučuju pouze a jen tehdy, když máte lokální byznys a příspěvky stačí cílit na vzdálenost 1–2 km od provozovny. U takové reklamy jen dáte lidem vědět, co u vás nakoupí.

2. OTÁZKA: Můžu vyloučit followery IG profilu, aby se na ně necílila reklama?

Určitě, postup má 3 kroky. ⤵

  1. Připojte profil v nastavení firmy v Business Manageru.
Nastavení firmy v Business Manageru. Obrázek pořízen 7. 4. 2022
Nastavení firmy v Business Manageru. Obrázek  pořízen 7. 4. 2022

V sekci Nastavení firmy klikněte na podsekci Účty -> Instagramové účty a pak na tlačítko Přidat. Objeví se vyskakovací políčko, kam vložíte své přihlašovací údaje. Je dobré, když si je připravíte, než se do toho pustíte.

DŮLEŽITÉ! Nezapomeňte připojený IG profil propojit s účtem pro reklamu. Jinak nevytvoříte publikum ve druhém kroku. Kliknete na modré tlačítko Připojené položky, pak Přidat položky. Z nabídky si vyberete účet pro reklamu a kliknete na modré tlačíko v levém rohu Přidat. Pak se vám níže v připojených položkách objeví připojený účet jako na obrázku.

Podsekce Instagramové účty v Nastavení firmy. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Podsekce Instagramové účty v Nastavení firmy. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
  1. Vytvořte publikum 

Jakmile máme vše připojeno a propojeno, můžete se vrhnout na vytvoření publika. Podívejte se do levého rohu, kde je hamburger menu (3 čárky pod sebou, pod domečkem). V nabídce najděte Okruh uživatelů.

Sekce Okruhy uživatelů v Business Manageru. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Sekce Okruhy uživatelů v Business Manageru. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Sekce Okruh uživatelů v Business Manageru. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Sekce Okruh uživatelů v Business Manageru. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Sekce Okruh uživatelů, Vlastní okruh uživatelů v Business Manageru. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Sekce Okruh uživatelů, Vlastní okruh uživatelů v Business Manageru. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Tvorba publika z Instagramu v sekci Okruhy uživatelů. Obrázek pořízen 10. 4. 2022
Tvorba publika z Instagramu v sekci Okruhy uživatelů. Obrázek pořízen 10. 4. 2022

TIP: Nemůžete v roletce najít svůj profil? Vraťte se k bodu 1. Váš profil pravděpodobně není propojený s reklamním účtem.

  1. Sekce Správce reklam 

Teď jste si vše přichystali k tomu, abyste mohli cílit na lidi, kteří s vaším IG profilem přišli do kontaktu. Ukážu vám, jak na to. 

Klikněte na zelené tlačítko Vytvořit. Je jedno, jaký účel zvolíte, jde o ukázku. Úroveň Sada reklam je místo, kde říkáte algoritmu, na koho chcete cílit, kde se má reklama zobrazovat a kolik do toho chcete dát. 

Sjeďte níž na Okruh uživatelů a z lupy vyberete vlastní instagramové publikum. A je to. 🙂

Sekce Správce reklam v Business Manageru. Vložení publik do reklamy. Obrázek pořízen 15. 4. 2022
Sekce Správce reklam v Business Manageru. Vložení publik do reklamy. Obrázek pořízen 15. 4. 2022

TIP: Pokud chcete spustit reklamu na Instagramu, doporučuju vybrat jen 3 umístění (viz obrázek), abyste neplýtvali rozpočet na jiné rozhraní. 

Sekce Správce reklam v Business Manageru. Výběr umístění na Instagramu. Obrázek pořízen 15. 4. 2022
Sekce Správce reklam v Business Manageru. Výběr umístění na Instagramu. Obrázek pořízen 15. 4. 2022

TIP: Pokud sponzorujete příspěvek, doporučuju odklikat pryč i umístění reklamy ve stories, protože má jiný formát, a to 9:16 (mobil). Příspěvek je do čtverce a ve stories vypadá prostě blbě.

3. OTÁZKA: Chceme zvýšit návštěvnost IG profilu přes reklamy, jak na to?

Když děláte reklamy, automaticky se vám zvyšuje návštěvnost profilu. Jste prostě víc vidět. Nicméně existuje reklamní taktika, která uživatele od příspěvku nebo ze stories po prokliknutí dostane na váš profil. Opět se nastavuje se přes Business Manager. Nastíním vám ji v několika krocích. 

Řekněme, že sponzorujete příspěvek

  1. Ve Správci reklam vytvořte novou kampaň a zvolte účel návštěvnost
  2. Sadu reklam (tedy cílovku, rozpočet a umístění) zvolte podle toho, na koho chcete cílit. Na nové zákazníky použijte podobná nebo zájmová publika. Pro stávající naopak vlastní publika, třeba to, které jste udělali v kroku 3 z IG profilu. Zkontrolujte si, že máte v optimalizaci reklamy nastaveno Kliknutí na odkaz
  3. V úrovni reklamy po vás systém bude chtít odkaz. Místo odkazu webu sem vložíte odkaz na instagramový profil (viz obrázek).
Sekce Správce reklam v Business Manageru. Úroveň reklamy. Obrázek pořízen 20. 4. 2022
Sekce Správce reklam v Business Manageru. Úroveň reklamy. Obrázek pořízen 20. 4. 2022

TIP: Jestli používáte formát stories, v sadě reklam zvolte jen umístění stories. Vše ostatní odklikejte pryč.

4. OTÁZKA: Vyplatí se dělat reklamu do stories?

Za poslední roky jsme s kolegy zjistili, že formát stories vede lidi na web poměrně levně. Když reklamu dobře zacílíte a trefíte dobrou kreativu (obrázek/video, které se lidem zobrazí), jedna návštěva vás může stát 2–6 Kč

Proč chcete dostat lidi na web? Protože na něm máte nasazené další měřicí kódy a můžete na uživatele cílit PPC reklamu, aby nakoupili.

Mrkněte níž na inspiraci. Pokud cílíte na nové zákazníky, myslete na to, že vás neznají, proto stories koncipujte tak, aby bylo na první dobrou zřejmé, o co jde.

Ukázky stories v reklamách od klientů. Obrázek pořízen 20. 4. 2022
Ukázky stories v reklamách od klientů. Obrázek pořízen 20. 4. 2022
Ukázky stories v reklamách od klientů. Obrázek pořízen 20. 4. 2022

Ukázky stories v reklamách od klientů. Obrázek pořízen 20. 4. 2022

5. OTÁZKA: Kolik stojí reklama na Instagramu?

Honza Bartoš to hezky shrnul ve svém příspěvku.

Můžu Honzova slova potvrdit. Také vidím u klientů, že reklama na Facebooku je levnější než na Instagramu. Když nás proklik na FB stojí 3 Kč, na IG je to zpravidla 5 Kč a více. 

Jak říká Tinka Benetti, může to být i tím, že lidé chtějí trávit více času v aplikaci a nechtějí se tak moc proklikávat pryč. Samozřejmě existují i výjimky. 🙂 

Pokud cílíte na Zájem (tedy srdíčka, komentáře, sdílení, uložení), může vás reklama na Instagramu stát 0,5–5 Kč. Opět záleží na cílovce (komu reklamu zobrazujete) a na tom, co jim zobrazujete (kreativa).

6. OTÁZKA: Jak získávat sledující na Instagramu

Reklama pomůže váš profil zviditelnit, příspěvky získají srdíčka, produkty se budou prodávat, ale abyste přetavili lidi na sledující, potřebujete budovat komunitu. Musíte s lidmi interagovat a tvořit pro ně příspěvky, reels a stories, které je budou zajímat. A hlavně s nimi komunikovat v komentářích. Proč by vás jinak sledovali?

Jednoduše řečeno: Tvořte zajímavý obsah a starejte se o komunitu. Jak na to hezky popisuje Karolína z Jak na reklamu a sítě. Mrkněte na video.

Jak psát dobré příspěvky krok za krokem vysvětluje i Alžběta Vintrová ve svém článku 3 tipy, jak psát na sítě tak, aby příjemci četli s nadšením.

Další profily, které jsou skvělým zdrojem inspirace a návodů, jak s Instagramem pracovat, jsou: Digiholka, Bgram, S Lucií na sítě.

Držím palce s obsahem na Instagramu i s reklamami. 🙂 Kdybyste se zasekli, klidně se ozvěte.


Medailonek Jana Skalková

Jana Skalková

Jsem holka z Valašska, kterou baví svět sociálních sítí. Vymýšlím strategie a nastavuji reklamy pro e-shopy, služby, konference i veletrhy nebo B2B firmy. Říká se o mně, že jsem srdcař a propojuju emoce s daty. Mým snem je pomáhat se sítěmi týmu NASA/ESA.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

thirteen + 1 =